Geoblog.pl    vicealigator    Podróże    Degustacja Porto (w trakcie uzupelniania)    Moj przyjaciel policjant
2006

Moj przyjaciel policjant

Portugal
Portugal, Porto

Gdy tylko obudzilem sie, poszedlem ponownie na zakupy do supersamu. Zadbalem od razu, bym w ciagu dnia nie cierpial z pragnienia ;) Wzialem duza butelke wody mineralnej i po oproznieniu napelnilem winem. Przez caly okres pobytu uzupelnialem ja - policzylem, ze razem bylo tego ok. 11 litrow ! Ale jak tu oprzec sie pokusie, gdy jest sie w kraju winiarskim?
Zjadlem sniadanie, przyjrzalem sie mapie miasta wiszacej przy recepcji i ruszylem w ku Atlantykowi, a wiec w strone przeciwna niz do centrum. Raz, ze mialo to byc moje pierwsze spotkanie z oceanem; dwa, ze stoi tam XVI-wieczny fort sw. Jana Chrzciciela (Castelo de São João da Foz). Niestety byl zamkniety, wiec obejrzale go tylko z zewnatrz. Nie chcialem wracac ta sama droga, wiec poszedlem najpierw wzdluz brzegu oceanicznego Avenida do Brasil. Potem odbilem w prawo i z ciekawoscia przygladalem sie, jak mieszkaja Portugalczycy. Byla to dzielnica glownie willowa, z ulicami szerokimi i wysadzanymi gesto drzewami - dzieki czemu, choc temperatura rosla - w cieniu tego sie nie czulo.
No i ... stalo sie. Zgubilem sie :( Platanina uliczek calkiem mnie zdezorientowala. Po kilkunastu minutach bladzenia dostrzeglem jednak policjanta, ktory stal obok swojego motocykla przy przystanku autobusowym. Podszedlem i spytalem, czy zna angielski. Niestety rozlozyl bezradnie rece. W tym momence zobaczylem na scianie wiaty przystanku mape miasta. Nic to, ze byla mala. Pokazalem palcem centrum i pytajacym wzrokiem rozejrzalem sie wokol. Twarz policjanta rozjasnila sie usmiechem - zrozumial. Pokazal mi kierunek i pozegnalismy sie. Ruszylem powoli ogladajac coraz liczniejsze klomby (calkiem sporo ich w tym miescie), stacje benzynowa na dole mieszkalnego bloku i piekne parki. Gdy juz widac bylo, ze zaglebiam sie w centrum, dojrzalem jadacego w moja strone ... znajomego policjanta. Pomachalem mu, a on mi zatrabil :)