Geoblog.pl    vicealigator    Podróże    Przedsionek Azji    Mala zmiana planow

Mala zmiana planow

Wielka Brytania
Wielka Brytania, Bristol

Poczatkowo mielismy z Tomkiem w tym czasie leciec do Izraela, ale przelozylismy to jednak na luty 2010 r. 13 pazdziernika zakupilem bilety Easyjeta z Luton do Stambulu. Potem zaczalem zastanawiac sie nad wypadem z miasta na pare dni. Wybor padl na Kapadocje, ktorej niemal bajkowe pejzaze od dawna zwracaly moja uwage. Sadzilem, ze pojedziemy tam nocnym autobusem. Przypomnialem sobie jednak o tureckich liniach Pegasus Airlines
ktore nie tylko, ze realizuja tanie polaczenia miedzy Turcja a Europa, ale i maja spora siatke polaczen krajowych. Probowalem pare razy dokonac transakcji karta Maestro (wg strony mozna jej uzyc) - ale nie dalo rady. Zadzwonilem wiec na infolinie i ku mojemu zaskoczeniu zostalem poinformowany, ze honorawane sa wylacznie karty kredytowe Visa i Mastercard. Nie mam i nie chce miec karty kredytowej, wiec znalazlem sie w impasie. Dostalem wiec numer telefonu jednego z brytyjskich agentow linii. Numer niestety nie odpowiadal :( Znalazlem juz samodzielnie w internecie innego agenta i zalatwilem sprawe z nim
Zwracam uwage, ze maja konto na skype ! Warto jednoczesnie wyslac e-mail z nazwiskami i adresem, do ktorego przypisana jest karta.
Pobrali co prawda za posrednictwo 20 GBP, ale coz robic? Wazne, ze loty mielismy juz zabukowane.
Mozna bylo wiec zajac sie noclegami w Stambule. Zauwazylem na forach internetowych, ze sporo osob rezygnuje z samodzielnego poszukiwania ich na miejscu, najczesciej w dzielnicy Sultanahmet. No chyba, ze koniecznie chce sie utargowac pare tureckich lir. Ale nie czulismy potrzeby az takiego liczenia sie z groszem. Skorzystalem wiec z dobrze mi znanej strony Hostel World
Wybralismy hostel Paris, ktory oferowal doskonala lokalizacje w Sultanahmet (bardzo blisko Blekitnego Meczetu i Hagia Sophia), przyzwoity pokoj i urzekajacy widok z tarasu na Morze Marmara. Zarezerwowalem tez pierwsze dwie noce w Kapadocji, w Backpackers Cave Hostel w Göreme.
Teraz jeszcze zostala kwestia dojazdu na lotnisko Luton, co bylo rzecza najlatwiejsza. Zakupilismy wiec bilety autobusowe Megabus do Londynu i Easybus z centrum na lotnisko.
Teraz trzeba bylo jeszcze poczytac, co o Turcji pısza na "Koncu Swiata"
Wreszcie nadszedl dzien wyjazdu. Wrocilem z pracy przed Tomkiem. Wkrotce jednak i on sie zjawil. Na przystanek Megabusa w centrum zawiozl nas Grzegorz - dzieki :)
Wkrotce jechalismy juz w strone stolicy.

WYDATKI

65 GBP - bilet powrotny Easyjet London Luton - Istanbul Sabiha Gokcen
42 GBP - bilet powrotny Pegasus Istanbul Sabiha Gokcen - Kayseri (32 + 10 prowizja agenta)
11 GBP - rezerwacja noclegow w hostelu Paris (miejsce w pok. 2-os: 11.50 GBP)
3.50 GBP - rezerwacja noclegow w Backpackers Cave Hostel w Göreme (j.w. 10.50 GBP)