Geoblog.pl    vicealigator    Podróże    Przedsionek Azji    Jak w bajce

Jak w bajce

Turcja
Turcja, Göreme

Po przeszlo godzinie autobus zatrzymal sie w Göreme. Pogoda byla tu znakomita i miasteczko objawilo sie w calej krasie. Rozgladalismy sie jak urzeczeni.
Zaraz przy otogarze jest informacja. Rzecz ciekawa, ze nie jest ona panstwowa - prowadzi ja spoldzielnia zrzeszajaca lokalnych wlascicieli hoteli. Sytalem z ciekawosci o autobusy do Stambulu. Odjezdzaja codziennie o 20.30 i koncza bieg na Sultanahmet (50 TL). Wskazano nam droge, marsz do Backpackers Cave Hostel zajal nam jakies 2 minuty. Widzialem wczesniej juz hostel w internecie, ale jednak na zywo to bylo cos zupelnie innego. A wiec w tej skale mielismy spedzic najblizsze 3 noce. Weszlismy do srodka i probowalismy wytlumaczyc napotkanej starszej kobiecie, ze chcemy dwojke na 2 noce (tak jak bylo w rezerwacji), a potem jeszcze jedna noc w dormie. Znala jednak tylko pare slow po angielsku. Zaprowadzila nas do pokoju i zrozumielismy, ze zalatwimy wszystko z synem, gdy wroci.
Zostawilismy rzeczy i wrocilismy do centrum miasteczka. Najwazniejsza rzecza byl teraz obiad. Wybralismy Meeting Point Cafe, przy glownej ulicy. Stolowalismy sie tam przez caly pobyt: jedzenie bardzo smaczne, niedrogie w porownaniu z innymi lokalami, obsluga uprzejma i wlasciciel zna angielski na przyzwoitym poziomie.
Kiedy wrocilismy, Yassin - nasz gospodarz zdazyl juz wrocic. Zalatwilismy formalnosci - wlasciwie moglibysmy zaplacic przy wymeldowywaniu sie, ale wolelismy to zrobic od razu. Troche z nim pogadalismy o okolicy i atrakcjach, w jakich hostel posredniczy. Yassin to mlody chlopak, ale swietnie radzacy sobie w interesach. Dba o wygode gosci, dostarcza wielu ciekawych informacji. Oczywiscie od razu zapytal, czy chcemy skorzystac z jakiejs zorganizowanej wycieczki. Ceny sa co prawda niezle: 40 TL za calodzienna wycieczke mikrobusem z przewodnikiem, oplaconymi wstepami i lunchem w knajpie. Ale nie jestesmy przeciez "niedzielnymi" turystami. Zainteresowal na za to wystep tanczacych (wirujacych) derwiszy (40 TL) w odleglym o klikanascie km Avanos. Tylko jak sie tam dostac wieczorem ? I tu mile zaskoczenie: Yassin nie tylko zarezerwuje nam miejsca, ale i osobiscie zapewni darmowy transport ! Z ochota wiec na to przystalismy.
Reszte dnia spedzilismy na odpoczynku. Troche sie zdrzemnelismy, posiedzielismy przy kompie w lobby, wypilismy piwo.

WYDATKI

3 TL - 2 bilety autobusowe w Kayseri
3 TL - zupa z soczewicy i herbata w Kayseri
10 TL - bilet do Göreme
0.5 TL - herbata na otogarze w Kayseri
2.5 TL - paczka chipsow i batonik na otogarze w Kayseri
17 TL - obiad w Meeting Point Cafe (zupa, herbata, sandwich z kurczakiem, frytki, ciasto)
50 TL - reszta naleznosci za nocleg (2 noce w pokoju 2-os. i 1 w dormie)